Mijn reisplan

Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

• Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

Canada reisverslagen - Reizigers voor Lake Louise Reizigers over ons

Op deze pagina plaatsen we korte Canada reisverslagen van reizigers die met Riksja Canada zijn weggeweest. We hopen dat je door het lezen van deze stukjes een beeld krijgt van het land zoals onze reizigers het ervaren hebben. Onderstaande ervaringen kunnen je inspireren bij het samenstellen van je reis.

Heb je een reisverslag gemaakt, dan vinden we het leuk om deze te lezen. Ook ontvangen we graag foto’s van onze reizigers, we kunnen deze gebruiken voor onze website. Je kunt deze naar ons mailen.

Fietsen in Vancouver - reisverslagenEasy Going Vancouver

Fietsen in Vancouver

“Tijdens de eerste wandeling door Vancouver werden veel van de indrukken die wij van (Noord-) Amerika hebben verkregen middels de televisie bevestigd. De radio-uitzendingen, sirenes, wegen, gebouwen, bruggen, stegen, taxi’s, Starbucks, gele schoolbussen, grote auto’s en de taal; het doet allemaal enigszins vertrouwd aan, al zijn we hier nog nooit geweest.
      Op de fiets door Vancouver! Vroeg in de morgen trekken we de stad in en huren we fietsen voor het verkennen van Stanley Park, het Olympisch dorp en het centrum van Vancouver, waaronder de wijk Gastown; een van de oudste wijken van de stad. Zeer de moeite waard, vanaf onze tweewielers krijgen we een goede indruk van Vancouver. De stad is niet echt mooi te noemen, maar heeft toch sfeer en doet gezellig aan”.

Reisverslag van Jurgen van Elewout in Canada

Canada reizen: Orka Ongerepte orkabaai

Orka’s spotten bij Telegraph Cove

“We zitten op Vancouver Island, noord, bij Telegraph Cove, waar de walvissen gisteren voor het eerst gespot zijn. We zitten in de middle of nowhere, letterlijk en we hadden eigenlijk een jeep nodig om naar ons verblijf te komen, midden in het bos aan de baai. Gisteren zagen anderen in ons verblijf orca’s en zeehonden, bevers, zeeotters en dolfijnen en bultwalvissen. Dus hopelijk lukt het ons ook vandaag om een glimp op te vangen. Als je ergens rijdt, zie je ineens weer ergens een hertje of zee arenden. In het verblijf waar we nu zijn zagen we een wasbeertje op 2 meter afstand buiten op de railing en er liep ook een beer rond. We hebben hem niet gevonden, alleen zijn uitwerpselen (heeeeel vers, verder geen details). ’s Avonds hoorden we nog een babybeer huilen/krijsen. We zitten er echt midden in”.

Reisverslag van Richard en Diana van der Maaten in Canada

Reisverslagen - boot tourTrossen los langs fjordenkust

Inside Passage van Port Hardy naar Prince Rupert

“Het is nu half 12 ´s avonds en we zijn een half uurtje geleden aangekomen in ons hotel in Prince Rupert, na een 15 uur durende zeereis door de Inside Passage. Om half 8 vanochtend vertrok de boot in de mist, maar al na een paar uurtjes was het stralend weer en we hadden de hele dag strak blauwe lucht en zon. Daar hadden we ook op gehoopt, nu was het geweldig mooi om tussen de bergen te varen, we zagen nog orka´s in het water en hadden op het achterste zonnedek het meest geweldige uitzicht wat je maar kunt bedenken. Het was ook een erg mooie boot, nog maar één jaar oud, met prima voorzieningen voor eten en drinken”.

Reisverslag van George en de andere Zeeuwse Vlamingen in Canada

Blokhut in JasperStap in de ruige Rockies

Slapen tussen de dennenbomen

“Leukste acco was in Jasper! Met stip! Prachtig huisje met (woonkamer, slaapkamer en keukentje) in een mooie omgeving. Met veel ruimte en direct aan de rivier! (met een beer aan de overkant van de weg)”.
      Wendy Koster, enquête juli

“Wat fijn was dat sommige locaties mogelijkheid tot zelf koken boden. De chalet in Jasper was daardoor vooral erg leuk”.
      Bastiaan Appelhof, enquête juni

“De lodge was een heel knus en gezellig huisje, wel klein voor 5 mensen. Er is een renovatieprogramma begonnen om de huisjes te vernieuwen, maar wij hadden er nog eentje van de jaren zestig”.
      Bart Desmet, enquête augustus

Icefields walk over besneeuwde gletsjerIJzers onder gletsjer op

Icefields walk over de besneeuwde gletsjer

“Men omschrijft de Highway naar de Icefields als de mooiste weg van Canada. De weg naar de Icefields verandert van het ene berglandschap in het andere en is dan ook ongelooflijk mooi. Vervolgens nemen we deel aan de Icewalk. Voorzien van een goede winterjas, muts en handschoenen trekken we onder begeleiding van een gids naar de gletsjer. Het is moeilijk te omschrijven hoe wij deze gletsjer tocht ervaren hebben maar het heeft een enorme indruk op ons gemaakt. We worden geleid van de ene zijde naar de andere zijde over de gletsjer, telkens op zoek naar diepe kloven. Je zou niet verwachten dat een gletsjer zoveel te verbergen heeft. Wij beschouwen deze Icewalk als het hoogtepunt van onze trip door Canada”.

Reisverslag van Hubert & Gerda Van Lathem-De Schryver in Canada

Wijnproeven - Canada reisverslagenSanté op het goede leven

Op wijntour in de Okanagan Vallei

“We zijn op tijd wakker en het ontbijt is om exact 9.00 uur. We hebben nog even tijd en het is warm, dus we plonsen nog even in de hot-tub. We hebben een heerlijk ontbijt en worden om 10.00 uur opgehaald voor onze wijntour. Samen met onze gids Bob gaan we vijf wijngaarden bezoeken, waar we natuurlijk ook de wijnen kunnen proeven. (het is nog maar 10.00 uur!!). Eerst maken we nog een stop bij een wijnboer met Nederlandse achtergrond, die ook kersen verkoopt. We brengen de emmer terug die Bob de dag ervoor had meegekregen vol met kersen. De wijnboer kent nog wel wat nederlandse woorden en stopt zo direkt met plukken om de finale te gaan kijken, lucky bastard! We zijn rond 16.00 uur weer terug op het landgoed en gaan nog even zonnen bij het zwembad. We hebben het rijk alleen, dus lekker rustig de wijntjes laten verdampen”.

Reisverslag van Ron en Marian van der Kemp in Canada

Stel je eigen reis samen met bouwstenen